Elgeka-Ferfelis

Despre Companie

Una dintre cele mai longevive și experimentate companii de distribuție FMCG din România, Elgeka-Ferfelis realizează activitate de distribuție tradițională la nivel național în peste 8000 de locații. Cu ajutorul a peste 140 de agenți de vâzări, 215 mașini și 12 filiale compania distribuie atât produse non-food – cosmetice, detergenți, îngrijirea locuinței (3M), lubrifianți (Shell), cât și produse alimentare – dulciuri (Fineti), cafea , brânzeturi, conserve, arome alimentare, nuci si alte produse de bază.

Soluții utilizate

Companii de succes își accelerează transformarea digitală cu Transart.

Premise

Echipa de management se afla în căutarea unui sistem SFA modern, capabil să satisfacă cerințe complexe pe partea de politici comerciale. Învățând din câteva experiențe anterioare, echipa care a primit sarcina de a alege noul SFA știa mult mai bine care sunt punctele sensibile și ce detalii sunt relevante atunci când verifici un viitor partener – furnizor de software pentru afaceri. Pe scurt, de data aceasta echipa căuta un partener experimentat, care putea dovedi că este capabil să livreze un sistem robust și funcțional, de o complexitate similară cu cel dorit, un sistem care să poată funcționa integrat cu ERP-ul existent.

Ne-am dorit o soluție SFA fiabilă si actualizată realității pieței în care activăm, care să acopere nevoile noastre specifice referitoare la discounturi și promoții complexe, un sistem care să ne ajute să îmbunătățim agilitatea și performanța echipei de vânzări și în același timp să crească și calitatea serviciilor oferite de către noi. Ne-am asigurat că TRANSART dispune de o echipă experimentată și numeroasă pe partea de dezvoltare-implementare și am verificat câteva referințe. Am parcurs etapele eliminatorii și ne-am convins că putem obține toate funcționalitățile de care aveam mare nevoie, iar în decizia finală de a implementa HERMES la fel de important a fost și raportul calitate-preț.
Roxana Olteanu
CFO — Elgeka-Ferfelis

Implementare

Deși implementarea s-a suprapus parțial peste perioada de carantină de la începutul pandemiei COVID-19, întârzierile apărute din cauza restricțiilor de circulație și adaptării echipelor la munca de acasă nu au afectat semnificativ durata de implementare.

Implementarea sistemului SFA a decurs fără probleme pe partea tehnică, valorificând infrastructura IT existentă. Pentru mine, cel mai relevant indicator este faptul că după 3 luni de la pornirea live, agenții semnalează mult mai rar probleme tehnice legate de utilizarea SFA-ului, comparativ cu SFA folosit anterior.
Ștefan Crețu
IT Manager — Elgeka-Ferfelis

Realizarea interfeței cu sistemul ERP existent (Atlantis ERP), a presupus pe lângă sincronizarea de produse, prețuri, stocuri și maparea (asocierea) unui număr mare de promoții complexe, de pe structura din ERP pe logica din HERMES BackOffice. Complexitatea acestei mapări nu a fost dată atât de numărul mare de promoții active (peste 2500 la un moment dat), cât de numărul mare de variante de combinare a câte 3 sau 4 dintre cele 12 tipuri distincte de promoții și discounturi folosite. 

Cea mai consistentă muncă depusă pe durata implementării HERMES SFA a fost pe modelarea politicilor comerciale. Mai exact, maparea promoțiilor existente în sistemul ERP pe logica din sistemul SFA. Sunt peste 700 variante diferite de combinare a discounturilor și promoțiilor, care rezultă prin intercalarea unor reguli de precedență în mixarea promoțiilor de bază. Această complexitate ne-a solicitat destul de mult capacitatea de testare, însă împreună cu echipa Transart am reușit să finalizăm cu succes această etapă, toate promoțiile noastre fiind disponibile acum pe tableta agenților, în HERMES.
Dana Velcu
Customer Service Manager — Elgeka-Ferfelis

După finalizarea aspectelor ce țin de modelare și interfațare a urmat „pilotul”, o simulare live în condiții reale, pe teren, făcută cu un grup restrâns de utilizatori (key useri) – agenți mai experimentați. În urma feedback-ului transmis de catre aceștia s-au făcut ajustările și configurările finale și s-au definit procedurile pe care trebuie să le urmeze echipele de agenți.

Reprezentanții noștri de vânzări s-au acomodat rapid cu interfața intuitivă din HERMES SFA, iar vizibilitatea pe istoricul comenzilor, pe prețuri și discounturi este una foarte bună. Apreciem faptul că putem folosi aplicația mobilă HERMES și în regim off-line în zonele în care nu există semnal GSM și nu pot fi folosite datele mobile, dar și că agenții au informații despre stocuri în timp real. Timpul necesar preluării unei comenzi de către agent s-a scurtat în medie cu 5-7 minute, în funcție de complexitatea comenzii. Mai mult, în contextul promoțiilor complexe pe care le avem, datorită faptului că toate discounturile sunt transmise acum automat și sunt vizibile în propunerea de comandă din SFA, clientul poate vedea valoarea finală a comenzii și poate interveni cu ajustări înainte de plasarea acesteia.”
Cristian Gal
Regional Sales Manager — Elgeka-Ferfelis

Mai mult, acum agentul are informații detaliate despre facturile neîncasate, poate opera în premieră încasări – cu listare de chitanțe pe imprimante mobile și poate opera retururi direct în aplicația HERMES. Aceste automatizări reduc semnificativ timpul de operare, minimizeaza riscul de eroare umana cu impact pozitiv pentru cashflow și respectiv pentru optimizarea stocurilor. 

Avantaje

  • Gestionarea de politici comerciale complexe direct in SFA, sincronizate cu sistemul ERP
  • Reducerea timpului cu 10% (5-7 minute/vizită) și a erorilor la preluarea comenzilor din teren
  • Aplicarea automată a discounturilor și a promoțiilor
  • Creșterea gradului de satisfacție a clienților: clientul are acum informații complete asupra valorii finale a comenzii sale, iar la nevoie își poate ajusta cantitățile comandate astfel încât să beneficieze de toate promoțiile existente.
  • Folosirea timpului economisit de agent pentru diversificarea și eficientizarea activității sale, cu impact pozitiv pentru creșterea vânzărilor și a calității relației cu fiecare client în parte
  • Eficientizarea timpului alocat încasărilor directe la client, cu eliberare rapidă, pe loc, a unor chitanțe tipărite cu ajutorul imprimantelor mobile
  • Monitorizare mai transparentă a targetelor definite pe agent
  • Monitorizarea mai eficientă a routing-lui agentilor
Pe întreg parcursul implementării echipa Transart ne-a demonstrat că este o echipă profesionistă. Ceea ce și-au asumat, au dus la îndeplinire, satisfăcând așteptările noastre. Pentru mine Transart este un furnizor de calitate, un furnizor cu care dorim să extindem relația noastră pe termen lung.
Roxana Olteanu
CFO — Elgeka-Ferfelis

Soluții utilizate

Hermes SFA

HERMES este soluția mobilă de vânzări și merchandising dezvoltată special pentru a crește productivitatea agenților din teren.

Companii de succes își accelerează transformarea digitală cu Transart. Contactează-ne acum.

Câmpurile marcate cu "*" sunt obligatorii

Vezi și alți Clienți mulțumiți ai Transart

Abonează-te la newsletterul nostru

Vrei să afli mai multe?

Acest site folosește cookies pentru îmbunătățirea experienței de navigare și publicitate. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.