Importanța acțiunilor de marketing derulate în magazine, constituie unul dintre lucrurile care nu pot fi neglijate de producătorii care vor să își crească prezența și cota de piață. Trade-Marketing-ul vine tocmai în întâmpinarea acestei nevoi a producătorului de a-și mercantiza produsele și a se poziționa cât mai bine în piață.
Ce este Trade-Marekting-ul ?
Totalitatea acțiunilor de marketing derulate în magazine, a acțiunilor de promovare din punctele de vânzare se numește scurt: trade-marketing. Importatorii și producătorii din FMCG nu mai pot neglija trade-marketing-ul dacă vor să își crească cota de piață și doresc să influențeze decizia de achiziție în ultimul loc unde cumpărătorul mai poate fi convins.
Trade & Brand Marketing – mijloace moderne și eficiente de promovare pentru creșterea vânzărilor
Simplu spus, scopul Trade-Marketing-ului este acela de a contribui la creșterea cererii pentru produsele promovate la nivelul: distribuitorilor, comercianților și retailerilor. Totodată, acesta reprezintă un mijloc prin care produsele respective sunt promovate direct în punctele de vânzare prin utilizarea unor standarde de mercantizare (merchandising) cum ar fi: modul în care produsele sunt aranjate, spațiul ocupat la raft, plasări secundare, display-uri, etc.
Trade-Marketing-ul este complementar cu Brand Marketing-ul fiindcă rolul acestuia din urmă este de a crește cererea la nivelul consumatorilor, pe când Trade-Marketing-ul se axează pe creșterea cererii la nivelul comercianților.
Practic, Trade-Marketing-ul intervine pentru a influența decizia de achiziție a produselor proprii în magazin, ultimul loc în care acesta mai poate fi convins să aleagă produsul tău în locul produsului concurent pe care îl achiziționa de obicei.
Informații din piață despre produsele proprii și ale concurenților utile pentru strategia firmei tale
Culegerea de date din piață cu ajutorul chestionarelor de trade-marketing oferă companiei detalii importante în ceea ce privește nivelul de preț pe care fiecare comerciant îl practică pentru produsele de interes, prezența produselor proprii și ale concurenței, vizibilitatea, facing-ul sau prezența materialelor promoționale proprii în punctele de vânzare cum ar fi stand-urile sau plasările secundare.
Funcționalități integrate într-un soft SFA complet permit utilizarea camerei foto pentru a realiza fotografii cu modul în care produsele sunt aranjate la raft, modul în care au fost implementate diferitele promoții gestionate de terțe părți pentru producători în interiorul punctelor de vânzare. De asemenea, orice alte informații relevante care au legătură cu Trade-Marketing-ul pot fi consemnate cu ușurință cu ajutorul chestionarelor flexibile ce pot fi personalizate în funcție de nevoi.
Trade-Marketing-ul, calea de a genera noi trend-uri în piață
Zona de Trade-Marketing este extrem de competitivă, există o concurență mare între producători pentru a obține spațiu pe rafturile magazinelor și de a realiza promoții astfel încât produsele acestora să câștige în poziționare și vizibilitate.
Trade-Marketing-ul permite producătorilor să își promoveze mai bine produsele pentru a obține loialitatea clienților și să construiască un business de succes. Contribuția sa este deosebit de importantă, mai ales atunci când există pe piață foarte multe produse de tip substitut.
Utilizarea informațiilor din chestionarele de Trade-marketing poate deschide noi oportunități pentru companiile care au inițiativa de a crea trend-uri în rândul consumatorilor și de a le livra acestora experiențe noi de interacțiune cu brandul și cu produsele promovate.
Diferențierea brand-urilor nu se mai realizează neapărat prin preț. Experiența oferită clienților contează cel mai mult, prin urmare aceasta este o direcție în care se îndreaptă multe campanii de promovare. Însă acestea pot avea succes numai dacă se colectează informațiile necesare din piață, cu ajutorul chestionarelor de Trade-Marketing, pentru a monitoriza evoluția campaniilor.
Cine are nevoie de trade-marketing?
Producători și importatorii din FMCG si industria farmaceutică sunt printre beneficiarii tradiționali care implementează de acțiuni coerente de trade-marketing. Însă astăzi, producătorii și importatorii de materiale de construcții, finisaje, materiale electrice, materiale pentru instalații care își vând produsele prin marile rețele de bricolaj nu mai pot neglija trade-marketing-ul.
Cum poți monitoriza eficiența acțiunilor de trade-marketing?
Culegând simplu și rapid o serie de informații vitale despre prezența în magazin a propriilor produse, mai exact se culeg informații despre prezența la raft a propriilor produse vs produsele concurenței, gradul de vizibilitate al acestora – spațiul ocupat la raft de produsele proprii vs produsele principalilor competitori, prețul produselor proprii vs prețul concurenței, detalii despre respectarea standarde de merchandising de către firmele care fac partea de retail-execution.