B.D.G. Import

BDG Import distrbutie bauturi - beverages -Jack Daniel Jagermeister

Despre Companie

BDG Import este în continuare cel mai mare importator și distribuitor de băuturi alcoolice pe piața din România. Fondată în 1994, BDG Import distribuie pe piața românească un număr de 120 branduri de băuturi premium alcoolice si non–alcoolice precum Jack Daniel’s, Finlandia, Jägermeister, Bacardi, Martini, Grey Goose, Metaxa, Cointreau, Remy Martin, șampania Laurent Perrier, gama Lucas Bols, Evian, dar și branduri proprii precum Palinca Dom’ Profesor, vinurile Tarla și gama de sucuri naturale TRUE.

BDG Import distributie Jack Daniel's, Jagermeister, Metaxa, Budweiser, Finlandia, Bacardi, Laurent Perrier, Martini, Grey Goose, Cointreau

Soluții utilizate

Companii de succes își accelerează transformarea digitală cu Transart.



Completează formularul și vei fi contactat de unul din reprezentanții Transart.

Câmpurile marcate cu "*" sunt obligatorii

Premise

Compania dispune de o echipă proprie cu care gestionează relația cu marii retaileri (IKA) pentru vânzare directă și livrări centralizate către platformele lor logistice direct din depozitul central. Iar prin parteneriatele cu aproximativ 30 distribuitori regionali se acoperă întregul univers Retail și Horeca la nivel național.

În teren, pe lângă o echipă de merchandising externalizată, BDG Import desfășoară o forță proprie de reprezentanți cu atribuții de trade-marketing, care acoperă orașele mari și împrejurimile, echipă care se ocupă cu implementarea acțiunilor promoționale precum și de urmărirea acțiunilor comerciale în principalele canale de vânzări: IKA & HORECA.

Alegerea soluției

B.D.G. Import își dorea o aplicație pe zona suport a departamentului de trade-marketing care să ajute echipa din teren să evalueze rapid situația din locațiile vizitate, din perspectiva prezenței cu produse proprii, comparativ cu un set de obiective dezvoltate într-un plan detaliat de acțiuni. În plus, se dorea ca aplicația să-i asiste pe reprezentanții companiei în execuția și înregistrarea (inclusiv foto) acelor activități, menite să îmbunătățească semnificativ prezența la raft, precum și reprezentarea respectând standardele de mercantizare și de implementare impuse de strategia fiecărui brand.

Interacțiunea profesionistă cu reprezentanții Transart, referințele importante din zona beverages și feedback-ul cules de colegii mei de la alte companii care folosesc HERMES ne-au convins că avem în față un partener serios. Cu toate că am evaluat 4 potențiali furnizori de software specializat, decisiv în alegerea Transart a fost pachetul financiar propus împreună cu faptul că aveați o echipă experimentată care cunoaște specificul din trade-marketing și care putea livra rapid un sistem funcțional, personalizat după cerințele noastre
BDG Import distrbutie bauturi - beverages -Jack Daniel Jagermeister
Monica Souca
Process Improvement Manager la B.D.G. Import

Sistemul trebuia să poată funcționa pe terminale mobile performante și să poată fi integrat cu sistemul ERP utilizat de companie: Navision ERP.

Această echipă de manageri locali de trade-marketing vizitează atât magazinele IKA cât și cluburi, baruri, restaurante, cafenele, participă la evenimente și execută activări de brand specifice pentru fiecare producător, potențând astfel dezvoltarea unor parteneriate valoroase între B.D.G. Import și cele mai importante locații Premium HoReCa din întreaga țară.

Prin implementarea HERMES Retail Execution se dorea, pe de o parte, centralizarea tuturor datelor pe care le folosea departamentul de trade-marketing, un management îmbunătățit pe activitatea managerilor zonali de trade-marketing și desigur culegerea de date relevante și proaspete pe baza cărora sa poată fi ușor generate rapoarte cu acțiunile promoționale desfășurate pentru fiecare brand, în vederea informării partenerilor externi.

Implementarea

În patru luni de la semnarea contractului s-a reușit pornirea live a întregii echipe de teren. În prima lună s-au definit chestionarele și oamenii cheie s-au familiarizat cu produsul, în special pe partea de configurări și BackOffice. În etapa a doua, pe parcursul lunii iulie o echipă de trei manageri LTMM (key people) au pornit în „pilot”, utilizarea aplicației în câteva orașe. În baza feedback-ului lor s-au făcut o serie de ajustări precum și câteva dezvoltări personalizate – atât pe partea de adaptare a interfeței pe rezoluțiile mici (iPhone iOS) cât și pe partea de etichetare, gestionare și filtrare a fotografiilor preluate în modulul SiteFoto de reprezentanți pe teren. În cursul lunii august toată echipa a fost instruită și a început să utilizeze aplicația.

Până la sfârșitul lunii octombrie s-au finalizat toate adaptările rămase, inclusiv tematicile de integrare cu Navision, iar echipa de Local Trade-Marketing Manageri a început să utilizeze Hermes ca principal instrument de lucru pentru a-și înregistra activitatea.

Înainte de HERMES nu foloseam o aplicație de acest tip. Dintre toate soluțiile analizate, HERMES a fost cel mai aproape de nevoile noastre pe zona de merchandising. Pe off-trade ne ajută foarte mult modulul Foto prin modul în care ne permite să centralizăm, etichetăm și să vizualizăm fotografiile făcute de colegii mei. Pe de altă parte, odată definitivat un plan de acțiuni, modalitatea în care acest plan îmbracă forma unui chestionar în HERMES, reprezintă o soluție extrem de simplă prin care transmitem rapid și organizat către fiecare membru al echipei, exact ce are de făcut în timpul vizitelor din teren.
BDG Import distrbutie bauturi - beverages -Jack Daniel Jagermeister
Mugur Nicolae
Trade-Marketing Manager la B.D.G. Import.

Avantaje, beneficii câștigate

  • S-a îmbunătățit capacitatea de management și control a echipei din teren: activitatea este mai bine structurată și este mai clar pentru fiecare membru al echipei ce are de făcut pe teren, ce date și fotografii trebuie să colecteze pentru a înregistra îmbunătățirile efectuate pe partea de execuție în locația vizitată;

  • Departamentul de Trade-Marketing are acum un instrument unic pe care să-l folosească pentru înregistrarea activității și pentru centralizarea tuturor informațiilor;

  • S-a simplificat maniera de colectare a datelor precum și raportarea activității către principalii furnizori, defalcat pe branduri și pe tip de locații;

  • Eficiența activității echipei din teren a crescut, iar pe baza fotografiilor preluate și a discuțiilor purtate cu toți membrii echipei s-a reușit o îmbunătățire calitativă a execuției pe locațiile monitorizate;

  • S-a îmbunătățit radical, organizarea și eficiența echipei, întrucât acum nu mai există oameni dedicați pe on-trade/off-trade, un LTTM putând îndeplini acum toate sarcinile specifice, pe zona acoperită, pentru ambele canale. Altfel spus, mai puțin timp petrecut în mașină, mai mult timp petrecut cu partenerii la locație.

Am câștigat mult pe rapiditatea cu care producem rapoartele necesare, monitorizăm mult mai ușor activitatea echipei și chiar pot da un feedback personalizat pentru fiecare membru al echipei pe baza activității înregistrate în sistem. HERMES a devenit sursa principală de date pentru raportările noastre consolidate periodice către alte departamente și către parteneri.
BDG Import distrbutie bauturi - beverages -Jack Daniel Jagermeister
Monica Souca
Process Improvement Manager la B.D.G. Import

Companii de succes își accelerează transformarea digitală cu Transart. Contactează-ne acum.

Câmpurile marcate cu "*" sunt obligatorii

Vezi și alți Clienți mulțumiți ai Transart

Abonează-te la newsletterul nostru

Vrei să afli mai multe?

Acest site folosește cookies pentru îmbunătățirea experienței de navigare și publicitate. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.