Ce este SFA – softul pentru agenții de vânzări?

Conținut

Evoluția tehnologică a revoluționat și modernizat modul în care companiile de distribuție gestionează vânzările din teren. Coordonarea activității, stabilirea clară a obiectivelor individuale de vânzări pentru un număr mare de reprezentanți / agenți de vânzări, aplicarea transparentă și unitară a politicilor comerciale – discounturi și promoții, automatizarea task-urilor repetitive sunt doar câteva dintre beneficiile aduse de un soft SFA modern care pot constitui avantaje competitive pentru distribuitorii ce activează în TT (Traditional Trade).

În acest moment, dispozitivele mobile, mai ales cele dotate cu sistemul de operare Android pentru că oferă un raport calitate preț bun pentru această activitate, au capacitatea de a schimba întru totul modul în care se realizau vânzările până acum. Mobilitatea și accesul în timp real la informații poate face oricând diferența dintre un sistem de vânzări performant și unul care continuă să funcționeze pe baza caietului și a pixului.

Avansul tehnologiei vine să acopere aceste limite și contribuie la îmbunătățirea experienței clienților, agenților și implicit al forței de vânzări din cadrul unei firme care utilizează o soluție de tip SFA (Sales Force Automation).

Iată care sunt principalele beneficii ale unei astfel de soluții software pentru creșterea vânzărilor:

1. Crește eficiența și productivitatea agenților de vânzări

Implementarea unor instrumente SFA dedicate oamenilor de vânzări vine tocmai din dorința de a-i ajuta pe aceștia să își realizeze target-urile astfel încât să crească veniturile firmei.

Firmele care utilizează oameni pentru a prelua comenzile direct de la client (pre-sales) sau distribuția și vânzarea în regim de van-sales (agenți care au marfa în mașină/camion), vând, facturează și încasează direct din acel stoc, pot spori eficiența vânzătorilor prin folosirea unei aplicații SFA.

Agenții pot vizualiza cu ușurință detalii despre promoțiile active, creditul maxim, comenzi, cursul valutar, datele de contact sau situația facturilor unui anumit client, pentru a diminua riscul apariției facturilor neîncasate.

De asemenea, în cazul în care există anumite produse care trebuie vândute mai repede din diferite cauze precum lichidare de stoc, data de expirare atunci se poate folosi funcția de produse focus care le va spune reprezentanților de vânzări pe care produse ar fi bine să se axeze în următoarea perioadă.

HERMES SFA le permite acestora să aibă mai mult timp pentru a face vânzări deoarece îi „scapă” de latura administrativă care ocupă extrem de mult timp  în cazul în care majoritatea operațiunilor precum completarea facturilor, chitanțelor sau a rapoartelor de activitate sunt realizate manual.

Automatizarea proceselor îi scutește pe vânzători de un foarte mare volum de lucru care consumă timp, timp pe care aceștia îl vor folosi pentru a ajunge la mai mulți clienți și a realiza mai multe vânzări.

În plus, agenții pot să încaseze pe loc banii și totodată cu ajutorul unui astfel de soft de culegere date din teren pot transmite informații din piață prin intermediul chestionarelor sau a fotografiilor pe care le realizează pentru a verifica dacă se respectă aranjarea produselor așa cum s-a agreat inițial (valabil mai ales pentru industria farmaceutică sau în zona de retail/comerț).

2. Oferă acces în timp real la informații atât pentru vânzători cât și pentru directorii de vânzări

Agenții de vânzări au tot timpul acces în timp real la stocurile actualizate, pot vizualiza ruta zilnică sau efectua comenzi și încasări pe loc, în orice moment. În plus, aplicația SFA le permite să automatizeze procesul de vânzare în sensul în care pot configura comenzi predefinite pentru clienți, pe baza istoricului de cumpărare a acestora de până acum.

Directorii de vânzări pot obține instant rapoarte cu activitatea agenților de vânzări pe baza unui set extins de rapoarte standard și dinamice generate de HERMES SFA, soluția numărul 1 din România pe acest sector al activității companiilor.

Situația target-urilor și a obiectivelor de vânzări se pot monitoriza cu ușurință, verificându-se astfel atât activitatea la nivel de echipă cât și pe fiecare agent în parte.

3. Motivează agenții să își atingă targetul

Afișarea nivelului (%) de target pe terminalul mobil în baza comenzilor livrate poate contribui la motivarea angajaților și astfel să îi determine să lucreze mai mult/mai bine pentru a îndeplini target-ul respectiv. De asemenea, se poate mult mai ușor evidenția și recompensa activitatea celor mai buni agenți de teren, fapt care reprezintă este un atu în păstrarea celor mai buni vânzători în echipa de vânzări a firmei tale.

Află mai multe despre cum poți crește eficiența echipei tale de vânzări prin utilizarea HERMES SFA, soluția numărul 1 din România, în ceea ce privește automatizarea activitații agentilor de mercantizare.

Distribuie articol

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Email

Interesat să valorifici aceste instrumente în compania ta? Contactează-ne.

Completează formularul și vei fi contactat de unul din reprezentanții Transart.
Câmpurile marcate cu "*" sunt obligatorii
Află ultimele noutăți

Abonează-te la Newsletter-ul nostru

Fără spam, doar notificări și update-uri despre produsele și serviciile Transart.