Fie că vorbim de distribuția de băuturi, alimente, țigări, cafea, produse de igienă și curățenie, hrană pentru animale, distribuția de materiale de construcții, finisaje, instalații, distribuția de scule, echipamente și accesorii auto, echiparea adecvată a agenților de vânzări cu instrumente software specializate (din gama SFA – Sales Force Automation) este vitală.
Astăzi nu se mai poate concepe o activitate profesionistă în distribuție, fără implementarea unui soft SFA specializat, proiectat să susțină activitatea de vânzări pe mai multe paliere. Aceste aplicații SFA au evoluat constant în ultmii ani, de la simple aplicații mobile de preluare a comenzilor din teren spre sisteme complexe care susțin atât partea de planificare și monitorizare obiective, cât și culegerea de informații din piață sau execuția unor acțiuni promovare în magazine (punctele de vânzare).
În cele ce urmează vom puncta 10 pași pentru creșterea unei afaceri de distribuție care, odată cu adoptarea unui software SFA profesional, devin mai ușor de implementat și de controlat:
(1) Îmbunătățirea procesului de planificare și execuție a activității forței de vânzări prin modelarea mixului de marketing direct în aplicație, pe toate cele 4 componente ale sale (4P):
(2) Controlul activității desfășurate de agenții de vânzări pe teren: planificare detaliată a activității zilnice – clienți de vizitat, timp petrecut efectiv la client, timp pe traseu, detalii vizită, obiective urmărite, culegere date, coordonate GPS, fotografii făcute în punctul de vânzare.
(3) Îmbunătățirea unor indicatori KPI cu impact direct în creșterea vânzărilor cum ar fi vânzare medie per client și număr clienți per agent, acțiuni promoționale în punctele de vânzare prin creșterea calității actului de vânzare și exploatarea mai eficientă a timpului petrecut de agent la client (timp care în lipsa unui instrument SFA adecvat este consumat de regulă cu întocmirea manuală a comenzii, calculul discounturilor, aplicarea promoțiilor, verificarea și corectarea erorilor etc).
(4) Scurtarea timpului de livrare a mărfii la client. Prin sincronizarea on-line comenzile și datele de pe terminalul mobil sunt sincronizate cu cele de pe server în momentul încheierii vizitei la client; astfel, marfa poate fi pregatită și livrată în aceeași zi, la câteva ore după ce agentul a înregistrat comanda în sistem.
(5) Recuperarea mai rapidă banilor din piață – activând mecanismele de blocare a înregistrării de noi comenzi (după diverse criterii) pentru clienții care și-au făcut un obicei din întârzierea plăților (credit control).
“Nu se poate obține performanță în lumea de azi fără sisteme de management și control. Hermes este o aplicație dedicată forței de vânzări aliniată la nevoile Strauss România, aplicație care a devenit cea mai importantă unealtă de lucru a reprezentanților noștri atât pentru piața traditională cât și pentru comerțul modern. În viziunea Strauss Romania, echiparea forței de vânzări cu sisteme performante, simple și intr-adevăr utile este o prioritate și una din modalitățile de motivare, control și creștere a performanței.” a declarat Dl. Marius Meleșteu, General Manager, Strauss Romania.
(6) Un sistem transparent de motivare și recompensare a performanței agenților / echipei de vânzări: bazat pe stabilirea de obiective concrete (ex: targete valorice, cantitative, nr. clienti/produs) și pe vizualizarea permanentă a realizatului individual (ca % din target). De exemplu, pentru lansarea pe piata a unui produs nou, directorul de vanzari poate stabili (si monitoriza) ca target/agent, un număr minim de clienți la care trebuie să fie vândut produsul respectiv de către fiecare membru al echipei de vânzări.
(7) Eliminarea erorilor și a ineficienței (ex: minimizarea retururilor / stornărilor datorate erorilor de operare) prin automatizarea înregistrării operațiilor de bază: întocmire comandă, verificare stoc, nume client, nume produs, aplicare discounturi / promotii, focalizare pe obiective | targete | neîncasate, agentul având acces în timpul vizitei la client, la informații cheie specifice acestor obiective.
(8) Culegerea rapidă a unor informații esențiale din piață (ex: prezența și prețul la raft pentru produsele proprii și ale concurenței), informații structurate ce sunt culese rapid de către proprii oameni care desfășoară activitate de teren, folosind chestionarele de trade-marketing.
(9) Suport extensiv pentru implementarea de acțiuni concertate de promovare și vânzări (ex: lichidarea unor stocuri care se apropie de termenul de expirare, oferte speciale, culegerea stocului de produse existent in piata) prin definirea de produse focus, integrarea lor în cadrul un promotii complexe si stabilirea de obiective specifice în aplicație.
(10) Impact sporit al campaniilor de trade-marketing prin implementarea de acțiuni concrete din sfera Retail Execution – PerfectStore, inclusiv un management mai eficient al investițiilor în materiale promoționale (POSM).
Interesat să valorifici astfel de instrumente în compania ta?
Completează formularul și vei fi contactat de un reprezentant Transart.
Abonează-te la Newsletter-ul nostru
Fără spam, doar notificări și update-uri despre produsele și serviciile Transart.
Social Media
Noutăți
Testimonial video