

Aplicațiile de tip CRM software sunt în topul priorităților de digitalizare a companiilor, urmate de îndeaproape de sistemele ERP, conform unui studiu de piață realizat de Salesforce.
Dacă ai clienți, e foarte probabil să ai nevoie și de un program CRM. Mai jos sunt pașii pe care îi ai de făcut atunci când vrei să te asiguri că alegi cel mai bun software CRM pentru business-ul tău:
Poate că sună prea simplu, însă înainte de a începe să cauți un CRM trebuie să te documentezi să afli ce este un CRM, care sunt avantajele și beneficiile lui, care sunt bunele practici de utilizare ale unui program CRM, în ce constă implementarea lui și ce poate face un CRM pentru business-ul tău.
Abia după ce îți e clar la ce să te aștepți de la CRM poți începe în cunoștință de cauză să te gândești la care este cel mai bun CRM pentru afacerea ta.
O mare parte din nevoile importante pentru care ai avea nevoie de un CRM sunt:
Prețul unui soft CRM variază destul de mult. Furnizorii unor astfel de programe au mai multe variante de prețuri, în funcție de tipul CRM-ului.
Dacă optezi pentru un CRM on-premise atunci, pe lângă costurile software-ului, va trebui să te ocupi și de partea hardware:
Însă dacă optezi pentru un CRM care folosește tehnologia Cloud, cum ar fi de exemplu HERMES CRM, atunci nu mai ai nevoie de server. Astfel costurile inițiale sunt mult mai mici.
Beneficiile CRM-urilor Cloud:
E bine să știi dacă furnizorul de software CRM este dezvoltatorul soluției, un integrator de soluții software sau un distribuitor/partener local.
Ca și recomandare este bine să alegi un furnizor de CRM în această ordine:
Atunci când te uiți la dezvoltatorul CRM-ului trebuie să vezi:
E întotdeauna mai bine să achiziționezi mai multe soluții software de la același dezvoltatorul fiindcă ele se vor integra fără probleme ceea ce te scutește de costuri de integrare și de multe alte probleme.
Cea mai puțin recomandată variantă pentru a alege un furnizor de aplicații CRM este cea care vine de la un integrator de soluții software. De cele mai multe ori un integrator vinde soluții care provin de la mai mulți producători de software.
Probleme cu integratorii:
Este important să vezi atât modul în care funcționează soft-ul CRM, dar și cât de rapid reacționează. Totodată e important să vezi și cât de prietenoasă este interfața aplicației pentru utilizatori.
Dacă ai oameni care lucrează pe teren, atunci e bine să te asiguri că CRM-ul funcționează cum trebuie pe smartphone sau tabletă.
Un soft CRM bun trebuie să aibă filtre și funcționalități care să creeze rapid rapoarte grafice, ușor de înțeles. Astfel se poate monitoriza ușor:
Un CRM trebuie să fie adaptabil nevoilor tale. De aceea este bine să cauți un soft CRM care este suficient de parametrabil, adică să poți să creezi în el câmpurile de care ai nevoie, conform specificului activității tale.
Privește în perspectivă. Cu siguranță vrei să îți dezvolți afacerea pe viitor. Așadar trebuie să te asiguri că alegi atât un furnizor CRM de încredere care va continua să investească în funcționalitățile produsului, cât și un CRM care să te ajute în momentul acesta.
Interesat să valorifici aceste instrumente în compania ta? Contactează-ne.
Social Media
Noutăți
Studiu de caz