9 criterii pentru a alege cel mai bun CRM software

Conținut

Aplicațiile de tip CRM software sunt în topul priorităților de digitalizare a companiilor, urmate de îndeaproape de sistemele ERP, conform unui studiu de piață realizat de Salesforce.

Dacă ai clienți, e foarte probabil să ai nevoie și de un program CRM. Mai jos sunt pașii pe care îi ai de făcut atunci când vrei să te asiguri că alegi cel mai bun software CRM pentru business-ul tău:

1. Ce înseamnă de fapt cel mai bun CRM software?

Poate că sună prea simplu, însă înainte de a începe să cauți un CRM trebuie să te documentezi să afli ce este un CRM, care sunt avantajele și beneficiile lui, care sunt bunele practici de utilizare ale unui program CRM, în ce constă implementarea lui și ce poate face un CRM pentru business-ul tău.

2. Cum să îți definești nevoile de business pentru CRM?

Abia după ce îți e clar la ce să te aștepți de la CRM poți începe în cunoștință de cauză să te gândești la care este cel mai bun CRM pentru afacerea ta.

Ce probleme rezolvă un CRM în business?

O mare parte din nevoile importante pentru care ai avea nevoie de un CRM sunt:

  • Dificultăți în a avea acces la datele de contact ale clienților
  • Comunicarea slabă cu clienții
  • Informațiile despre clienți și interacțiunile cu ei sunt răspândite în agende personale, diferite Excel-uri și alte tipuri de documente, e-mail-uri, SMS-uri etc.
  • Lipsa unui loc centralizat cu tot istoricul clienților
  • Probleme în a transforma potențialii clienți în clienți sau în a loializa pe termen lung actualii clienți
  • Ciclurile de vânzare sunt lungi în domeniul tău de activitate
  • Nu știi ce fac reprezentanții tăi de vânzări și modul în care arată agenda lor zilnică de activități
  • Îți e greu să obții rapoarte de vânzări și forecast-uri pentru a evalua performanțele oamenilor de vânzări

3. Cât costă un CRM software? On-premise vs cloud

Prețul unui soft CRM variază destul de mult. Furnizorii unor astfel de programe au mai multe variante de prețuri, în funcție de tipul CRM-ului.

Ce costuri implică un CRM on-premise?

Dacă optezi pentru un CRM on-premise atunci, pe lângă costurile software-ului, va trebui să te ocupi și de partea hardware:

  • Achiziționarea unui server pe care să ruleze CRM-ul
  • Licență de server CRM
  • Licențe CRM pentru numărul de utilizatori din firmă
  • Costurile cu implementarea și training-ul oamenilor
  • Mentenanță anuală pentru actualizări și suport

Ce avantaje oferă un CRM cloud?

Însă dacă optezi pentru un CRM care folosește tehnologia Cloud, cum ar fi de exemplu HERMES CRM, atunci nu mai ai nevoie de server. Astfel costurile inițiale sunt mult mai mici.

Beneficiile CRM-urilor Cloud:

  • Accesibile cu ușurință de oriunde
  • Utilizare pe bază de abonament, în regim SaaS (Software as a Service)
  • Pentru fiecare utilizator al aplicației, vei plăti un abonament lunar

4. Cum să alegi furnizorul de CRM software? Integrarea cu alte programe

E bine să știi dacă furnizorul de software CRM este dezvoltatorul soluției, un integrator de soluții software sau un distribuitor/partener local.

Care este ordinea recomandată pentru alegerea furnizorului?

Ca și recomandare este bine să alegi un furnizor de CRM în această ordine:

  1. Dezvoltatorul soluției
  2. Distribuitor/partener local
  3. Integrator de soluții software

Ce să verifici la dezvoltatorul CRM-ului?

Atunci când te uiți la dezvoltatorul CRM-ului trebuie să vezi:

  • Cât de multă experiență are pe piață
  • Cât de mulți angajați are
  • Dacă a mai lucrat cu firme din industria ta
  • Dacă a dezvoltat un întreg ecosistem de aplicații (ERP, SFA, Business Intelligence, WMS)

E întotdeauna mai bine să achiziționezi mai multe soluții software de la același dezvoltatorul fiindcă ele se vor integra fără probleme ceea ce te scutește de costuri de integrare și de multe alte probleme.

De ce să eviți integratorii de soluții software?

Cea mai puțin recomandată variantă pentru a alege un furnizor de aplicații CRM este cea care vine de la un integrator de soluții software. De cele mai multe ori un integrator vinde soluții care provin de la mai mulți producători de software.

Probleme cu integratorii:

  • Integrarea unui CRM cu un ERP de la producători diferiți e mult mai greu de întreținut
  • Au puțini oameni specializați pe CRM
  • Pe partea de suport s-ar putea să apară probleme în perioadele aglomerate

5. De ce este importantă o demonstrație a produsului CRM?

Este important să vezi atât modul în care funcționează soft-ul CRM, dar și cât de rapid reacționează. Totodată e important să vezi și cât de prietenoasă este interfața aplicației pentru utilizatori.

6. Cum să verifici mobilitatea cu ajutorul CRM-ului?

Dacă ai oameni care lucrează pe teren, atunci e bine să te asiguri că CRM-ul funcționează cum trebuie pe smartphone sau tabletă.

7. Ce capacitate de raportare trebuie să aibă un CRM bun?

Un soft CRM bun trebuie să aibă filtre și funcționalități care să creeze rapid rapoarte grafice, ușor de înțeles. Astfel se poate monitoriza ușor:

  • Activitatea oamenilor
  • Cifra de vânzări din orice perioadă
  • Previziuni de vânzări pe baza datelor din CRM

8. Cât de important este să poți personaliza CRM-ul?

Un CRM trebuie să fie adaptabil nevoilor tale. De aceea este bine să cauți un soft CRM care este suficient de parametrabil, adică să poți să creezi în el câmpurile de care ai nevoie, conform specificului activității tale.

9. De ce este importantă scalabilitatea software-ului CRM?

Privește în perspectivă. Cu siguranță vrei să îți dezvolți afacerea pe viitor. Așadar trebuie să te asiguri că alegi atât un furnizor CRM de încredere care va continua să investească în funcționalitățile produsului, cât și un CRM care să te ajute în momentul acesta.

Ce să verifici pentru scalabilitate?

  • Furnizorul continuă să investească în dezvoltarea produsului
  • CRM-ul poate crește odată cu business-ul tău
  • Suportul tehnic va fi disponibil pe termen lung
  • Funcționalitățile noi vor fi adăugate regulat

Distribuie articol

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Email

Interesat să valorifici aceste instrumente în compania ta? Contactează-ne.

Completează formularul și vei fi contactat de unul din reprezentanții Transart.
Câmpurile marcate cu "*" sunt obligatorii