Sistem ERP vs Soft CRM. Diferențe și asemănări

Conținut

Sistemele software de tip Enterprise Resource Planning (ERP), respectiv Customer Relationship Management (CRM) sunt soft-uri similare în multe aspecte fiindcă principalul lor obiectiv este să crească profitabilitatea business-lui.

De obicei există unele suprapuneri între funcționalitățile celor două sisteme, iar uneori CRM-ul chiar este un modul integrat al ERP-ului. Bunele practici recomandă folosirea unei aplicații CRM care este integrată cu sistemul ERP pentru a beneficia la maxim de avantajele pe care le aduce fiecare dintre aceste software-uri pentru business.

Totuși este bine să ne uităm la ERP și CRM ca la două sisteme distincte care pot funcționa împreună sau independent fiindcă funcționalitățile și rolurile lor într-o firmă sunt complet diferite. Ambele contribuie la realizarea obiectivului de a crește profitabilitatea, însă o fac în mod diferit.

Ce este un soft CRM și la ce ajută business-ul?

Un CRM este un sistem software cu ajutorul căruia o companie gestionează interacțiunile sale cu clienții actuali și potențiali. Un CRM software este folosit pentru a organiza, automatiza și sincroniza diferite activități ale departamentelor de vânzări, marketing sau suport clienți.

Ce funcționalități oferă un sistem CRM?

Cu ajutorul unui CRM o companie poate:

  • Înregistra tot istoricul interacțiunilor cu clienții într-un mod standardizat
  • Stoca datele de contact ale clienților într-un singur loc
  • Trimite oferte personalizate
  • Accesa datele pentru cei care au drepturi corespunzătoare

Scopul unui CRM este de a stoca într-un singur loc toate datele despre clienți pentru a le folosi pentru creșterea vânzărilor, respectiv îmbunătățirea loialității și relațiilor cu clienții.

Cum funcționează HERMES CRM pentru echipele de vânzări?

De exemplu, HERMES CRM este un soft dedicat echipelor de vânzări, în special pentru cele care fac vânzare consultativă. Rolul acestuia este acela de a-i ajuta pe oamenii de vânzări să își planifice și să respecte tot procesul de vânzare, de la lead până la client nou.

Instrumentele HERMES CRM includ:

  • Calendarul de activități și remindere
  • Posibilitatea de colaborare și împărțire task-uri cu colegii
  • Rapoarte de activitate, forecast și vânzări
  • Instrumente pentru directori de vânzări și echipa lor

Ce este un sistem ERP și cum optimizează operațiunile?

În timp ce CRM-ul se ocupă de managementul relațiilor cu clienții, sistemul ERP se ocupă de managementul integrat al tuturor operațiunilor de business cu ajutorul unei singure soluții software.

Practic un sistem ERP leagă departamentele și circuitele de business între ele prin intermediul unei singure baze de date comună pentru toată lumea și a automatizărilor de operațiuni și procese pe care le realizează ERP-ul.

Cum distribuie ERP-ul datele în organizație?

Datele din ERP sunt apoi distribuite către fiecare persoană care are drepturi de acces și nevoia de a lucra cu acele informații pentru a-și îndeplini cât mai bine activitatea și/sau către orice sistem informatic care integrat cu ERP-ul, cum ar fi o platformă de e-Commerce/site de vânzări online.

Ce operațiuni poate realiza un program ERP?

Cu ajutorul unei aplicații de tip ERP se poate realiza:

  • Introducerea și colectarea datelor
  • Validarea și prelucrarea informațiilor
  • Agregarea și transferul datelor
  • Exportul datelor într-un mod sistematic și eficient

În ce departamente crește ERP-ul eficiența?

Pe lângă partea de cooperare între oameni, un program ERP contribuie semnificativ la creșterea eficienței și productivității muncii angajaților din oricare departament:

  • Vânzări-comenzi și marketing
  • Distribuție și service
  • Aprovizionare și achiziții
  • Producție și contabilitate
  • Gestiune și facturare
  • Resurse umane/salarizare

De ce îmbunătățește ERP-ul luarea deciziilor de business?

Un program ERP îmbunătățește semnificativ capacitatea de raportare, analiză și de luare a deciziilor de business datorită faptului că departamentele din firmă utilizează o bază de date comună, care conține date uniforme, corecte și actualizate în timp real, integrate cu fluxurile de lucru ale organizației.

 

sistem erp vs soft crm

Care este diferența principală dintre CRM și ERP?

Spuneam la început că sistemele ERP și CRM au același scop, adică acela de a crește profitabilitatea businessului. Totuși, fiecare sistem folosește o abordare diferită pentru a îndeplini obiectivul.

Cum crește ERP-ul profitabilitatea?

ERP-ul se bazează pe reducerea costurilor prin:

  • Automatizări de operațiuni
  • Control asupra proceselor de business
  • Colaborare interdepartamentală de calitate
  • Îmbunătățirea acurateței datelor pentru a reduce erori

Așadar, un soft ERP contribuie semnificativ la eficientizarea muncii oamenilor, ceea ce reduce costurile și crește profitabilitatea companiei.

Cum contribuie CRM-ul la creșterea profitului?

În schimb, un soft CRM personalizat se concentrează pe relația cu clienții actuali și potențiali, fiind un instrument indispensabil pentru echipa de vânzări. De aceea, CRM-ul este utilizat pentru a crește volumele de vânzări și a îmbunătăți retenția clienților.

Concluzie: ERP vs CRM – Două abordări complementare

ERP-ul contribuie la creșterea profitabilității prin reducerea costurilor operaționale și eficientizarea muncii angajaților, în timp ce un sistem CRM contribuie la îmbunătățirea profitabilității prin generarea unui volum mai mare de vânzări.

Distribuie articol

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Email

Interesat să valorifici aceste instrumente în compania ta? Contactează-ne.

Completează formularul și vei fi contactat de unul din reprezentanții Transart.
Câmpurile marcate cu "*" sunt obligatorii
Află ultimele noutăți

Abonează-te la Newsletter-ul nostru

Fără spam, doar notificări și update-uri despre produsele și serviciile Transart.