Damila, importator si distribuitor autorizat al celor mai renumiti producatori de materiale de constructii si produse metalurgice din tara si strainatate, a implementat sistemul integrat pentru managementul afacerii, oferit de TransartB-ORG ERP. Implementarea solutiei ERP – B-ORG a reprezentat pentru Damila un real suport pentru managementul companiei, asigurand atat unificarea procedurilor operationale, cat si suportul pentru dezvoltarea operatiunilor din cadrul companiei.

Despre client – Damila

Damila, leader in Romania in domeniul distributiei de materiale de constructii metalice, a dezvoltat un model flexibil de afacere, prin imbinarea activitatilor comerciale si de distributie, cu activitati de servicii si productie. Compania a realizat in 2007 o cifra de afaceri de 215 mil lei (65 mil euro): 80% din totalul cifrei de afaceri este reprezentat de produsele metalurgice, iar 20% este reprezentat de materialele de constructii.
Cea mai importanta activitate a firmei Damila o constituie comercializarea en-gros si en-detail a materialelor metalurgice si pentru constructii si distributia acestora la nivel national. Activitatea comerciala se desfasoara prin intermediul depozitelor situate in: Bucuresti, (cca 14.000 mp spatiu de depozitare), Ramnicu Valcea (cca 50.000 mp spatiu de depozitare), Timisoara (cca. 6.000 mp spatiu de depozitare) si Dragasani (cca. 15.000 mp spatiu de depozitare), iar incepand din luna Septembrie, Damila va fi operativa si in Craiova.
Gama de produse comercializate de Damila cuprinde:

  • Produse din otel: tabla, europrofile, otel beton, tevi de otel, sisteme de invelitori, ciment, BCA, caramizi si alte materiale de constructii;
  • Produse marca Mittal Steel, Ductil Steel, Elpreco, Wienerberger, Profiland, Lafarge Romcim, Mechel, Prefabricate Vest.

Flota de distributie asigura livrarea produselor la destinatia solicitata de catre client prin intermediul a 30 de autocamioane de diferite capacitati, dotate cu mijloace moderne de incarcare-descarcare.

Provocarile

Inainte de implementarea sistemului integrat B-ORG, Damila folosea la sediul central o aplicatie sub DOS, care inca – nu acoperea necesitatiile in crestere ale firmei. Operarea documentelor primare avea loc numai la sediul central ceea ce genera un flux foarte mare de documente, pierderi de timp, pierderi de documente, inexistenta unor informatii reale si la timp referitoare la stocuri, creante, datorii. Compania avea nevoie de o solutie care sa-i ofere posibilitatea comunicarii online intre punctele de lucru si – astfel – sa-i asigure fluxul informational in timp real. De asemenea, avea nevoie de o solutie completa care sa-i asigure managementul tuturor activitatilor desfasurate: de la activitatea de productie la cea de comert, distributie sau servicii.

Distributia in general, dar a materialelor de constructii si a produselor metalurgice, in special, este un domeniu cu caracteristici de lucru specifice, care trebuie sa fie rezolvate si/sau sprijinite prin aplicatia ERP aleasa:

  • utilizarea, pentru raportare a unitatilor de masura echivalente;
  • viteza mare de rotatie a stocurilor;
  • determinarea rapida a cerintelor de aprovizionare;
  • controlul costurilor si al preturilor;
  • timpul scurt de onorare a comenzilor clientilor;
  • controlul disponibilitatii stocurilor;
  • gestiunea unui portofoliu mare de produse;
  • controlul activitatii desfasurate de angajati;
  • gestionarea importului de marfuri.

Beneficiile implementarii B-ORG la Damila

Datorita implementarii solutiei B-ORG ERP, Damila a obtinut o serie de beneficii care vin in sprijinul afacerii desfasurate de companie.

Managementul performant al informatiei permite accesul facil la informati vitale si – astfel – un control mai eficient al activitatii desfasurate de angajati in toate punctele de lucru – prin:

  • accesul in timp real la informatiile de la punctele de lucru, datorita modului de lucru online;
  • gestionarea stocurilor in timp real la toate punctele de lucru si elaborarea unor politici de achizitie eficiente;
  • rapoarte manageriale complexe, flexibile, in timp real, privind vanzarile, discount-urile, incasarile realizate, customizate pe nevoia in permanenta schimbare a utilizatorului.

Cresterea securitatii operationale este asigurata prin:

  •  controlul riscului de neplata, datorita posibilitatii utilizarii limitelor de credit ca restrictii in expunere;
  • reducerea riscului in interiorul firmei, prin restrictionarea accesului utilizatorilor pana la nivel de detaliu;
  • siguranta datelor prin salvari automate.

Gestionarea portofoliului mare de produse este acum mult mai facila prin:

  • controlul costurilor si al preturilor (de achizitie si de vanzare) pentru un numar mare de produse, la toate punctele de lucru;
  • selectia rapida a produselor din nomenclatoarele stufoase prin facilitati de cautare a acestora (cod, cod de bare, denumire partiala, grupare produse);
  • utilizarea unitatilor de masura echivalente (de exemplu: pretul este la mp/metru liniar, dar vanzarea este la cutie/palet).

Decizia privind importurile si achizitiile de marfuri reprezinta partea cea mai dificila in administrarea activitatii de gestiune a companiei, cu impact asupra stocurilor reale disponibile in depozite. Iata de ce, aplicatia B-ORG ofera posibilitatea crearii unui numar nelimitat de gestiuni – gestiuni intermediare in functie de nevoile specifice ale utilizatorului (ex. gestiunea „port” pentru marfa aflata in port in curs de descarcare si livrare catre punctele de lucru din tara). Aceasta ajuta la negocierea spre vanzare de catre agenti a marfurilor care, desi intrate in proprietatea societatii (aflate in port, nevamuite si/sau nedescarcate de pe nava), nu sunt reflectate in gestiunile aferente punctelor de lucru. Pe baza informatiilor complete si disponibile in orice moment, decizia privind achizitiile s-a imbunatatit, rotatia marfurilor a crescut, iar pierderea unor oportunitati de afaceri – datorate necunoasterii stocurilor din gestiuni sau in curs de livrare – s-a redus spre minim.

Opinia clientului

B-ORG ne ofera siguranta in afacere si aceasta se datoreaza atat stabilitatii aplicatiei, cat si unui control strict al accesului utilizatorilor pe operatiuni – de la nivelul gestiunilor pana la nivel de camp sau buton in fereastra . Mai mult – foarte importat pentru o afacere de amploarea celei desfasurate de Damila – B-ORG ne ofera controlul riscului de neplata printr-o politica de credit eficienta, la nivel de client.

Un alt aspect esential este suportul managerial, bazat pe posibilitatea obtinerii de rapoarte flexibile, in timp foarte scurt, oferindu-ne o viziune globala asupra intregii afaceri.” – Mihaela Rovenţa, Deputy General Manager Damila