Într-un mediu dinamic precum este piața din ziua de astăzi, nimic nu trebuie lăsat la voia întâmplării. Acțiunile de marketing, branding, merchandising, trade-marketing sau strategiile de orice tip trebuie să fie bazate pe date din piață pentru a fi cu adevărat eficiente.

Jucătorii din FMCG/CPG și Farma, fie că este vorba de importatori sau producători de alimente, băuturi, produse de igienă personală, produse pentru curățenia locuinței, medicamente sau suplimente alimentare sunt responsabili de stabilirea strategiilor de marketing.

Implementarea acestor strategii în punctele de vânzare, definirea indicatorilor urmăriți și culegeri de date din piata de către echipele din teren compuse din reprezentanți de Sales & Merchandising, reprezintă modul prin care firmele rămân conectate la realitatea din piață și pot crea noi trend-uri care să aducă plus valoare clienților și, implicit, profit pentru acționarii companiilor.soft mercantizare - Monitorizare Merchandising

Funcționalități, avantaje și beneficii oferite de HERMES Merchandising

Culegerea datelor despre produsele proprii și ale competiției utile pentru analiză, previzionare și generarea de strategii de marketing și vânzări prin:

Urmărirea distribuției numerice și a prezenței

Prezența/acoperirea produselor în piață atât pentru produse proprii cât și pentru concurență (mercantizarea produselor alimentare). Aplicația ne permite să aflăm în câte și în care locații sunt produsele proprii și cele ale concurenței prezente, dar și locurile unde doar concurența e prezentă. Informațiile respective sunt de folos pentru a intra și în alte locații unde produsele noastre lipesc pentru a ne crește cota de piață (market-share).

Verificarea și controlul asupra stocurilor din magazin alimentar pentru a evita situațiile de lipsă stoc care echivalează cu pierderi pentru noi. Se verifică de ce nu mai există nimic pe stoc și se iau măsuri de prevenire pentru out-of-stock (luare de comenzi instant pentru OOS).

Urmărirea produselor care sunt listate în piață (produsele stabilite în contract cu Key Accounts/IKA, dacă sunt prezente este ok, altfel se iau măsuri)

Urmărire prețuri proprii / concurență

Culegere de informații despre prețuri. Se verifică:

  • dacă prețul de vânzare este apropiat de cel de distribuție, negociat prin contract și dacă se respectă prețurile promoționale
  • se culeg date despre prețurile competiției.

Pe baza acestor informații se stabilește politica de prețuri, discount-urile, respectiv alinierea prețurilor dacă este cazul.

Urmărire materiale promoționale, asset-uri și respectarea contractelor negociate

Urmărirea prezenței și utilizării materialelor promoționale (POSM) atât cele cu preț mic (brichete, tricouri) cât și a celor cu valoare mai mare (Assets / mijloace fixe), stabilite contractual, frigidere, mese, dozatoare, umbrele mari, display-uri.

În ce privește respectarea contractelor, se poate monitoriza:

  • un procentaj negociat (x%) de prezență a produselor proprii pe spațiul dedicat unei categorii de produse;
  • respectarea standardelor și a perioadei din contract cu privire la plasările secundare implementate în magazine, supermarketuri.

Audit cantitativ și calitativ al locațiilor

  • Verificarea mărimii spațiului de la raft care s-a alocat;
  • Numărul de fețe;
  • Respectarea planogramei;
  • Respectarea standardelor de mercantizare stabilite de producător în punctele de vânzare.

Flexibilitate în crearea indicatorilor cheie monitorizați (KPI)

Marii producători din FMCG / Farma, în general marile branduri, duc o luptă permanentă, pe diverse planuri de marketing, pentru a influența cumpărătorul final să cumpere propriile produse, iar ultimul loc în care mai poate face ceva se află în magazin, în principal în marile lanțuri de retail internaționale (IKA).

Pentru aceasta se monitorizează o serie de indicatori precum: distribuție numerică, plasări secundare, cota de piață, spațiu raft utilizat, competitivitatea prețurilor, locație conform standardelor de auditare, respectarea condițiilor contractuale cu producătorul de către locațiile comerciale.

Urmărirea activității zilnice a agenților în vederea optimizării rutei și creșterii performanței

Utilizare offline. HERMES permite colectarea datelor chiar dacă nu există o conexiune la Internet (offline), acestea urmând a fi transmise către server atunci când mijloacele tehnice o permit, prin inițierea operațiunii de sincronizare.

Coordonate GPS. HERMES facilitează monitorizarea coordonatelor GPS ale locațiile vizitate de agenți, fiind afișate pe hartă locațiile vizitate și traseele urmate de agenți. Există de asemenea o setare în aplicație care dacă este activată, facilitează blocarea vizitei agentului dacă nu se află la cel mult 50 metri distanță de locație.

Captură foto direct în aplicație. Integrare de fotografii cu prezența produselor, aranjamentele executate, detalii ale produselor – pentru a fi mai ușor de identificat de către agenți, cataloage produse și realizare de fotografii în locațiile vizate. În cazul contractelor sau urmăririi asset-uri din locație (vitrine, dozatoare etc.) și/sau dacă apar neconcordanțe se realizează fotografii care constituie dovezi pentru cele constatate (monitorizarea realizarii activitatilor de mercantizare la raft).

Modul supervizor – permite monitorizarea întregii activități a agentului din teren prin aplicarea unor chestionare de tip:

  • Controlling – se verifică prin comparație răspunsul agentului versus răspunsul supervizorului pe aceleași locații, calculându-se gradul de potrivire. În cazul unei diferențe mari, de exemplu 50% potrivire/matching, supervizorul poate să penalizeze agentul pentru date false.
  • Coaching – vizită făcută de supervizor împreună cu agentul pe ruta acestuia, în care se notează calitatea unor comportamente, atitudini, practici ale agentului.(exemplu respectarea celor 5 pași pentru vizită, atent cu datele culese, relație bună cu locația etc.). În cazul în care anumite puncte sunt deficitare supervizorul va putea organiza o ședință de coaching împreună cu agentul pentru a îmbunătăți aceste aspecte, iar la următoarea vizită se vor putea vedea îmbunătățirile.
  • Monitoring – completarea unui chestionar de către supervizor împreună cu agentul, în care se monitorizează activitatea zilnică a reprezentantului. De exemplu dacă respectă normele de protecție, conduce cu atenție, respectă ruta, respectă programul de lucru, are grijă de echipamente și de mașina din dotare, face imagine bună companiei prin comportamentul lui etc.).

Solicită și tu o prezentare HERMES Merchandising, personalizată după nevoile companiei tale!