Inceputul de an 2016 inseamna si intrarea in vigoare a uneia dintre cele mai asteptate modificari prevazute de codul fiscal: reducerea cotei de TVA de la 24% la 20%! Nu va fi ceva complet nou, majoritatea firmelor si furnizorilor de ERP au mai trecut prin asa ceva si toti ne asteptam ca sistemul informatic sa fie pregatit pentru 100% din cazuri. Iar daca apare ceva neasteptat, maxim 10%-20% din cazuri, ma astept ca nu mi se va intampla tocmai mie. 

Daca gestionati o afacere comerciala si intretineti un sortiment bogat de produse, o prima problema care poate sa apara va fi actualizarea cotei TVA si a preturilor noi (cu amanuntul) in mai multe componente ale sistemului informatic: gestiune, casa de marcat, magazin online. De asemenea, daca afacerea opereaza cu mai multe puncte de vanzare ce utilizeaza case de marcat sau mai multe locatii si puncte de facturare, modificarea TVA ar putea necesita o serie de verificari pentru a trece fara probleme peste inceputul de an.

Cu alte cuvinte, daca sistemul informatic este mai complex, cu mai multe componente integrate intre care preturile noi trebuie propagate si/sau lista de produse este destul de stufoasa, nominalizarea persoanelor responsabile de fiecare verificare si de fiecare actualizare in parte, va va permite sa fiti mult mai pregatiti pentru acest moment.

 

Pentru afacerile care nu-si permit oprirea temporara a sistemului informatic decat pentru un timp foarte scurt sau pentru cele care doresc sa minimizeze acesti timpi, ar putea fi o provocare sa gestioneze momentul fara o analiza detaliata. O atitudine proactiva de consultare si colaborare cu furnizorul sistemului informatic ERP, cu furnizorii aplicatiilor de gestiune, de retail, EDI sau e-Commerce, poate ajuta mult.

Va supunem atentiei o lista de intrebari pe care o puteti parcurge impreuna cu echipa dumneavoastra. Daca sunteti administrator, sau responsabil de prevenirea problemelor, va poate ajuta sa evaluati rapid situatia si sa luati primele masuri.

Nu astepta sa fi luat prin surprindere! Descarca pdf-ul cu lista de verificare (checklist), evalueaza situatia, intocmeste propriul plan de actiuni si pune-l rapid in aplicare!



Trackbacks/Pingbacks

  1.  Aplicatiile Transart adaptate la schimbarea de TVA
  2.  ClubIT&C