UNIVER Product România

Despre Companie

UNIVER PRODUCT, parte a grupului Univer Company Group, unul dintre cele mai mari holdinguri maghiare din domeniul producerii și comercializării de produse alimentare, începând cu anul 2000, derulează pe teritoriul României activități de import și distribuție a produselor proprii. Cea mai reprezentativă categorie de produse este cea pe bază de ardei: „Piros Arany, ERÖS PISTA, Gulyáskrém. Cu toate acestea, în România produsele cele mai cunoscute și mai vandute sunt: muștarul, maioneza și ketchupul UNIVER.

Soluții utilizate

Companii de succes își accelerează transformarea digitală cu Transart.



Completează formularul și vei fi contactat de unul din reprezentanții Transart.

Câmpurile marcate cu "*" sunt obligatorii

Premise

Exploatând experiența acumulată de compania mamă din Ungaria, conducerea reprezentanței din România și-a stabilit un plan ambițios având drept scop final creșterea vânzărilor: creșterea notorietății brandului Univer în mintea consumatorilor pe baza unui plan coerent de acțiuni de promovare și mercantizare în punctele de vânzare.
Pentru implementarea acestui plan una din principalele nevoi identificate pe partea de sistem informațional era echiparea forței de vânzări cu terminale mobile care să ruleze o aplicație specializată din gama FFA (Field Force Automation). Pe lângă posibilitatea de a culege o serie de informații din piață, Univer dorea o gestiune îmbunătățită a materialelor promoționale folosite în punctele de vânzare și sprijinirea activității de vânzare desfășurate de agenți pe teren.

Pe de altă parte, implementarea cu succes a unui astfel de plan depinde esențial de executarea efectivă a activităților propuse în punctele de vânzare de către fiecare membru al echipei de vânzări. Altfel spus, era esențial ca sistemul informatic să pună la dispoziție functionalitătți de verificare și control al activității desfășurate de oamenii proprii pe teren, un instrument care să faciliteze o detaliere mai exactă a obiectivelor și o cale simplificată prin care agenții să înregistreze în sistem activitățile efectuate pentru atingerea acestor obiective.

Nevoia implementării unui sistem din gama FFA a venit către noi din două direcții. Din Ungaria, unde compania mamă Univer folosește un astfel de sistem. Din această direcție am primit pe lângă know-how și un imbold – cereri de rapoarte despre piața locală, informații pe care nu le puteam obține rapid și sistematic decât utilizând un astfel de sistem. Pe de altă parte, criza care afectează încă mediul de afaceri ne-a determinat să căutăm soluții de eficientizare a activității în interiorul organizației noastre. Am preferat soluțiile cu bătaie pe termen mai lung, dar cu impact imediat pe influențarea și creșterea vânzărilor.
Zoltan OLAH
Country Manager Univer Product Romania

Soluția aleasă

Sistemul HERMES implementat la Univer Product include:

  • HERMES Merchandising & Marketing – pentru culegere de informații din piață (punctele de vânzare, magazine ale distribuitorilor, Key Accounts) folosind chestionare pe terminalul mobil (prezență produse, prețuri, prezență cu diverse materiale promoționale proprii);

  • HERMES Sales – pentru automatizarea vânzărilor către distribuitori (preluare comenzi la distribuitori, gestiune promoții, încasări);

  • Modul de rapoarte – asigură monitorizarea activității forței de vânzări și optimizarea acesteia;

  • Integrare nativă cu sistemul B-ORG ERP existent deja la client:
    –  Import din ERP: produse, prețuri, stocuri, clienți, neîncasate, livrări, vânzări medii/client;
    – Export către ERP: comenzi preluate la parteneri (inclusiv discounturi și termene de plată acordate), încasările efectuate de agenți pe PDA.

  • Terminale mobile: Motorola ES400 dotate cu modul GPS.

Antecedentele pozitive cu B-ORG ERP, faptul că în cei peste cinci ani de colaborare cu Transart am fost multumiți și ideea de a avea un furnizor unic pentru sistemul integrat ERP + SFA/FFA au contat destul de mult pentru noi, cei din România. Cum decizia finală s-a luat în strânsă colaborare cu colegii din Ungaria, expertiza de business acumulată de Transart pe acest segment al aplicațiilor mobile SFA/FFA, referințele pozitive primite de la doua companii multinaționale care în Ungaria folosesc HERMES de la Transart și prețul competitiv – au înclinat balanța în favoarea alegerii sistemului furnizat de Transart.
Univer
Zoltan OLAH
Country Manager, Univer Product Romania

Funcționalități de business implementate

Dintre funcționalitățile de business implementate la Univer, în sistemul HERMES amintim:

  • Culegerea de informații din piață folosind chestionare: de prezență și prețuri (atât pentru produsele proprii cât și pentru ale concurenței);

  • Monitorizarea prezenței cu obiecte și materiale promoționale proprii în principalele puncte de vânzare (KA, magazine importante ale distribuitorilor): plasări secundare, dozator, stand-mare, stand-mic;

  • Monitorizarea realizării activităților de mercantizare la raft – activitate externalizată către un partener specializat;

  • Preluarea de comenzi la clienți/distribuitori pentru care livrarea se face direct din depozitele Univer, cu gestionarea automată a discounturilor și termenelor de plată;

  • Posibilitatea de a înregistra încasări (cash) pe teren în timpul vizitei la client/distribuitor;

  • Posibilitatea de culegere a stocurilor existente la distribuitori pentru produsele clasificate ca fiind „produse focus”;

  • Monitorizarea rutelor zilnice și înregistrarea activităților principale desfășurate de reprezentanții de vânzări pe teren, în locațiile vizitate (inclusiv cu verificarea coordonatelor GPS).

HERMES ne-a permis să automatizam principalele activități desfășurate de reprezentanții noștri pe teren și totodată să diversificăm activitatea pe care aceștia o desfășoară. După câteva luni de utilizare a sistemului apreciez că principalul nostru câștig constă în faptul că avem acum la dispoziție, în timp real, rapoarte bazate pe informații de business valoroase culese direct din piață. Informatia circula rapid în sistem, în dublu sens, și noi putem (re-)acționa rapid. Am apreciat în mod deosebit simplitatea și flexibilitatea cu care se pot crea noi chestionare în HERMES.
Univer
Robert Bodor
Regional Sales Manager, manager de proiect HERMES
Univer merchandising

Beneficii obținute

Printre beneficiile obținute de Univer în urma implementarii HERMES SFA amintim:

  • Crearea unui flux informațional dinspre piață către sediul companiei și obținerea sistematică a unui set de rapoarte bazate pe date culese din punctele de vânzare;

  • Coordonare și control îmbunătățit al activităților desfășurate de reprezentanții de vânzări pe teren;

  • Creșterea prestanței, a motivării și implicării reprezentanților de vânzări pe relația directă cu clienții și distribuitorii;

  • Implementarea unor politici comerciale personalizate, automatizat, pentru fiecare distribuitor în parte;

  • Creşterea capacității de întelegere și segmentare a pieței vizate: principalele locații (magazine, KA, etc.) care generează vânzări ale produselor Univer (și ale concurenței);

  • Creșterea eficienței în utilizarea materialelor promoționale proprii (POSM) în punctele de vânzare, creând premise consistente pentru creșterea vânzărilor;

  • Degrevarea reprezentanților de o serie de sarcini administrative care anterior erau operate manual de către ei

  • Scurtarea timpilor de întocmire și de validare a comenzilor înregistrate de reprezentanți pe teren;

  • Suport operational și de control pentru managementul executiv din vânzări și marketing, grație unui set extins de rapoarte specifice acestei activități;

  • Reducerea costurilor și a ineficienței: ținerea sub control a unor costuri logistico-operative (ex: combustibil, materiale promoționale) grație unui control sporit al activităților derulate de agenți pe teren.

Fluxul continuu de informații din piață către sediu, obținerea unor rapoarte în timp real, faptul că putem comunica prin sistemul HERMES cu oamenii noștri aflați pe teren și că putem vedea cât de eficienți sunt aceștia – consider că sunt câștigurile cele mai importante pentru noi. Practic, putem acționa local sau concertat bazându-ne pe informații concrete și proaspete. De exemplu, timpul pe care eu îl aloc acum obținerii rapoartelor s-a redus cu peste 90% față de momentul anterior implementării HERMES. Corelat cu alte informații extrem de valoroase pe care le obținem de pe teren, timpul îmi permite acum să mă concentrez mult mai bine pe activitățile de bază – de vânzare, promovare în punctele de vânzare sau pe coordonarea și monitorizarea echipei care desfășoară munca pe teren. Altfel spus, cu noile instrumente de lucru am creat în scurt timp premise consistente pentru creșterea vânzărilor și consolidarea afacerii Univer pe piața din România.
Univer
Attila Comsa
Director National Vanzari, Univer Product Romania

Soluții utilizate

Hermes SFA

HERMES este soluția mobilă de vânzări și merchandising din Romania dezvoltată special pentru a crește productivitatea agenților din teren.

Companii de succes își accelerează transformarea digitală cu Transart. Contactează-ne acum.

Câmpurile marcate cu "*" sunt obligatorii

Vezi și alți Clienți mulțumiți ai Transart

Abonează-te la newsletterul nostru

Vrei să afli mai multe?

Acest site folosește cookies pentru îmbunătățirea experienței de navigare și publicitate. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.