Mediplus, liderul pieței de distribuție a produselor farmaceutice din România, membră a grupului A&D Pharma, a implementat cu succes soluția mobilă HERMES SFA pentru eficientizarea și automatizarea activității forței de vânzare și de merchandising.

Transart, cel mai important furnizor român de aplicații SFA, a dezvoltat software-ul HERMES pentru companiile care desfășoară activități integrate de distribuție – vânzări și promovare pentru a crește productivitatea și a ușura munca agenților care au astfel de responsabilități.

Prin adoptarea soft-ului HERMES SFA și cu ajutorul experienței solide a Transart în implementarea unor proiecte importante și de mari dimensiuni în cadrul companiilor multinaționale, Mediplus a contribuit la dezvoltarea și crearea celui mai performant sistem mobil care oferă suport activităților de vânzare realizate de firmele farmaceutice din regiune.

Obiectivul principal era creșterea eficacității forței de vânzări, promovare și livrare. Chiar dacă totul s-a întâmplat în timp de criză, Mediplus, datorită strategiei și managementului său vizionar, a reușit să obțină în scurt timp tot ceea ce și-a propus. Acum, noul instrument permite firmei să își consolideze poziția de cel mai important jucător din domeniul distribuției de produse farmaceutice din România.

Prin implementarea soluţiei mobile HERMES SFA principalul nostru beneficiu este îmbunătăţirea serviciilor pe care le oferim clienţilor noştri din zona de distribuţie. Din perspectiva dezvoltărilor vizate de grupul A&D Pharma, fie că este vorba de extinderile regionale, fie că vorbim de parteneriate cu noi furnizori, şi implicit noi medicamente adăugate în portofoliul de distribuţie, un alt mare câştig obţinut în urma implementării soluţiei mobile HERMES este o capacitate sporită de coordonare şi control a unor echipe foarte mari – sute de oameni. Vorbim aici de reprezentanţi de vânzări, reprezentanţi medicali care desfăşoară activităţi de promovare şi care peste 80% din timp îl petrec la client.” a declarat dl. Robert Popescu, CEO A&D Pharma

O cerință importantă a A&D Pharma comunicată înaintea semnării contractului a fost ca software-ul utilizat de reprezentanții săi din teren să fie disponibil atât pe terminale mobile PocketPC (Windows Mobile), cât și pe HP TouchSmart Tablet PC, dispozitive care se aflau în acel moment în dotarea companiei.

Am ales Transart în urma unei analize detaliate a soluţiilor şi ofertei existente pe piaţa românească. Au contat foarte mult referinţele bune primite de la companii multinaţionale care folosesc soluţia Hermes SFA, deschiderea Transart în a face o serie de dezvoltări pe care noi le doream, calitatea oamenilor cu care am intrat în contact, soliditatea şi experienţa echipei care se află în spatele produsului Hermes” a declarat dl. Bogdan Dumitrescu, IT Director A&D Pharma.

În urma utilizării soluției mobile HERMES SFA, o companie care desfășoară activități de distribuție care implică persoane care au activitate de teren (agenți, reprezentanți medicali, livratori etc), obține numeroase beneficii, dintre care amintim:

  • Reducerea cu până la 40 % a timpului necesar întocmirii și validării comenzilor preluate de agenții din teren;

  • Îmbunătățirea eficienței și productivității forței de vânzări în urma automatizării complete a activităților realizate de reprezentanții din teren;

  • Oferirea de suport pentru realizarea de activități concertate de promovare și vânzări;

  • Ușurarea muncii agenților prin reducerea majorității sarcinilor administrative de care se ocupa anterior: atât în timpul vizitei la client ( realizare documente de încasare), cât și la sfârșitul zilei de lucru (documente pentru depunerea încasărilor de la sfârșitul zilei) sau pentru realizarea rapoartelor periodice referitoare la propria activitate.

  • Abordare flexibilă de tratare a ofertelor existente pe diferite produse și aplicarea automată a discount-urilor acordate (financiare/cantitative);

  • Îmbunătățirea calității planificării și a controlului activității de vânzare pe departament și pe fiecare agent de vânzări în parte;

  • Eficientizarea și îmbunătățirea procesului de colectare a banilor din piață prin identificarea ușoară și rapidă a clienților cu întârzieri de plată și facilitatea  generării chitanței pentru sumele scadente (asigură chiar și tipărirea acestora cu ajutorul imprimantelor mobile). La terminarea programului zilnic, agentul poate depune banii direct în conturile firmei prin bancă, fără a mai fi necesar ca acesta să revină la sediu, prin completarea automatizată a foii de vărsământ.

  • Creșterea gradului de motivație și responsabilizare a agenților prin integrarea în aplicația HERMES SFA a obiectivelor de vânzări (cantitative și calitative)/ targetelor;

  • Adăugarea la activitățile standard desfășurate de reprezentanții de vânzări și activități specifice de Merchandising şi Marketing: culegerea de informații din punctele de vânzare (ex: farmacii) pe baza unor chestionare, direct în HERMES, folosind terminale mobile;

  • Permite evaluarea permanentă a situației întregii echipe de vânzări față de obiectivele prestabilite;

  • Oferă suport operațional și de control pentru managementul executiv din vânzări, cu ajutorul unui set extins de rapoarte standard și dinamice specifice acestei activități;

  • Contribuie la reducerea și ținerea sub control a unor costuri logistico-operative (ex: combustibil, materiale promoționale) datorită unui control sporit al activităților derulate de agenți pe teren;

  • Creșterea vânzărilor firmei prin utilizarea mai eficientă a timpului de lucru de către forța de vânzări din teren.

Implementarea HERMES ne permite să eficientizăm activitatea forţei de vânzări prin eliminarea timpilor morţi ai procesului de vânzare, degrevarea agenţilor de majoritatea sarcinilor administrative şi printr-un suport mărit în crearea şi gestionarea tuturor aspectelor vânzării. Pe scurt, am devenit mai eficienţi. Fluxul continuu de informaţii din teren către management este, în schimb, beneficiul major al acestei aplicaţii. Calitatea planificării, execuţiei şi controlului cresc. Dar şi mai important este suportul pentru capabilitatea de îmbunătăţire şi creştere pe care ni-l oferă această aplicaţie.” a declarat dl. Horaţiu Dumitrescu, Program Manager, Mediplus Exim SRL, part of A&D Pharma Holdings

Dacă în domeniul farmaceutic Transart furnizează soluții bazate pe sistemul HERMES și altor companii ca: Walmark Romania, Johnson & Johnson (România și Bulgaria), Delta Medical (Ucraina), în alte domenii, mai ales pentru producătorii/distribuitorii de bunuri de larg consum, Transart oferă soluții din gama SFA unor companii precum: Unilever SCE, Inbev (Croația, Ungaria, România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru și Cehia), Kraft Foods România, Philip Morris România, Heineken România, Henkel România, Tymbark Maspex România, Friesland Câmpina România, Julius Meinl România, Germanos, Arctic România, Beko Rusia, Zarea sau BG Drinks Bulgaria.

Despre A&D Pharma

A&D Pharma Holdings N.V. este o societate olandeză de tip holding care controlează A&D Pharma Holdings S.R.L., cea mai mare activitate farmaceutică integrată de distribuţie, servicii de vânzare și marketing, precum și a vânzării cu amănuntul a produselor farmaceutice în România. Fondată în 1994, Grupul include Mediplus – lider in distribuția de produse farmaceutice, Sensiblu – cea mai mare rețea de farmacii din Romania, A&D Pharma Marketing&Sales – o platformă de marketing și vânzări in Europa de Est și Anima – divizia de servicii medicale.