ALCAR WHEELBASE ROMANIA isi fluidizeaza distributia de jante auto integrand aplicatii de business Transart cu un portal e-commerce B2B bazat pe platforma Teamshare oferita de Entelion.

Compania ALCAR WHEELBASE ROMANIA este un joint-venture intre ALCAR, lider european pe piata de jante din aliaj usor si otel, si compania romaneasca Wheelbase, din 2004 importator exclusiv in Romania al marcilor aflate in portofoliul ALCAR. ALCAR WHEELBASE ROMANIA continua activitatea de import si distributie la nivel national, initiata de Wheelbase. Logistica permite livrarea unei cantitati semnificative de produse intr-un interval de maximum 24 de ore de la comanda. La nivel international, grupul ALCAR detine 4 facilitati de productie, 5 marci comerciale (AEZ, Dotz, Dezent, Enzo si KFZ), o retea europeana de distributie in 14 piete cheie precum si baza de distributie din SE Asiei (Singapore).


Situatia existenta

ALCAR WHEELBASE ROMANIA foloseste de la Transart aplicatiile: Neomanager pentru gestiunea comerciala, aprovizionare, stocuri, vanzari, facturare si in general a tuturor aspectelor si operatiunilor companiei care au reflectare in contabilitate (incasari, plati, urmarire efecte comerciale, stocuri limita etc), respectiv HERMES TeleSalespentru definirea unor politici comerciale mai avansate si o aplicare unitara a acestora, atat pe relatia cu partenerii cat si in perspectiva devoltarii canalului de distributie directa cu agenti proprii care desfasoara activitate de teren.

Provocarea

Avand o retea de peste 150 parteneri (service-uri auto, magazine de piese auto, dealeri auto), prin care ALCAR WHEELBASE ROMANIAisi vinde produsele la nivelul intregii tari, departamentul comercial simtea nevoia unui sistem online, automatizat, care sa le faciliteze partenerilor accesul unitar la toata gama de produse (nomenclatorul are peste 1900 modele de jante diferite), acces la informatiile tehnice asigurate de producator, acces securizat la preturi, oferte speciale, stoc existent si termenul in care produsul dorit poate fi aprovizionat si livrat.

Businessul nostru este unul sezonier, cu doua varfuri: unul in perioada de toamna-iarna si al doilea in primavara, in perioadele in care posesorii de autoturisme isi schimba anvelopele de vara cu cele de iarna si apoi invers. In aceste perioade departamentul de Call-Center este foarte solicitat. Fiind un business tehnic, ofertarea manuala este mai dificila si consumatoare de timp. Asta fiindca implica intr-o prima faza identificarea modelului de janta care se potriveste cu masina clientului (in functie de marca, modelul, anul de fabricatie si motorizarea acesteia) si apoi verificarea disponibilitatii reperului dorit pe stocul nostru sau la furnizor. Volumul mare de solicitari pe care l-am primit de la partenerii nostri in ultimul sezon de toamna-iarna ne-a determinat sa cautam solutii pentru a simplifica acest proces prin facilitarea accesului partenerilor la un sistem online unde sa aiba acces direct la toate informatiile necesare ofertarii.” a mai declarat D-na Lucia Niculae.

In urma discutiilor cu Transart si Entelion Software, dar si a suportului primit din partea furnizorului aceasta nevoie stringenta de dezvoltare a business-ului s-a concretizat in elaborarea unor specificatii pentru un portal e-commerce B2B (business to business) care sa satisfaca cel putin urmatoarele cerinte:
– Sa preia catalogul de produse al furnizorului, cu echivalente si descrieri tehnice in portalul B2B si sa le puna la dispozitia dealerilor din intreaga tara, in regim securizat;
– Sa se integreze automat cu Neomanager pentru a prelua informatii privind stocurile si pentru a insera comenzi lansate de dealeri direct in portalul B2B;
– Sa se integreze cu HERMES Telesales pentru acces la preturi, oferte personalizate cu fiecare partener, oferte speciale/promotii curente, pretul recomandat pentru vanzare;

Solutia livrata

Sistemul rezultat este o solutie la cheie, in care comunicarea dintre portalul B2B oferit de Entelion, sistemul oferit de Transart si catalogul de produse si echivalente pus la dispozitie de furnizor este complet automatizata si sincronizata in timp real.Iata cateva din functionalitatile livrate:
Dupa autentificare, fiecare partener (dealer din tara) acceseaza informatii personalizate: preturi, stocuri, oferte special, credit maxim, sold curent, facturi, incasari, comenzi;

  • Informatiile despre produse sunt preluate automat de la producatorul din Germania si apoi administrate din modulul de CMS al aplicatiei de comert electronic Teamshare;
  • Informatiile afisate clientilor autentificati sunt preluate automat din aplicatia de gestiune, periodic;
  • Comenzile lansate de parteneri sunt trimise imediat in ERP, unde se pot transforma direct in facturi;
  • Agentii de vanzari sunt notificati pentru fiecare comanda lansata de dealeri, primind si informatii suplimentare legate de stoc – acolo unde nu este suficient pentru livrarea comenzilor.

Am ales solutia de e-commerce B2B oferita de Entelion, in primul rand pentru ca aveau rezolvata integrarea cu aplicatiile Transart, dar in special pentru ca s-au angajat si au reusit sa rezolve problema integrarii catalogului de produse si echivalente oferite de furnizorul nostru intr-un timp foarte scurt (<2 luni), putand prezenta solutia propusa la intalnirea cu partenerii nostrii pe care o avem de regula inaintea deschiderii sezonului de primavara.” a mai declarat D-na Lucia Niculae.

Beneficii obtinute

Printre beneficiile obtinute, amintim:

  • Fluidizarea comunicarii de business cu dealerii “conectati” la portalul de e-commerce B2B: informatii tehnice pentru ofertare, comenzi, facturi, plati, scadente;
  • Implementarea unor politici comerciale personalizate, automatizat, pentru fiecare dealer in parte;
  • Cresterea expunerii in mediul online a companiei, brandurilor si a produselor proprii;
  • Reducerea semnificativa a costurilor interne ale companiei aferente operatiunilor de ofertare, notificare si vanzare;
  • Cresterea capacitatii de a acoperii piata vizata cu produsele proprii, creand premise consistente pentru cresterea vanzarilor;
  • Imbunatatirea relatiei cu furnizorul, prin simplificarea accesului la catalogul de produse, stocurile si promotiile acestuia;
  • Controlul sporit pe nivelul de creditare a clientilor si urmarirea neincasatelor (identificarea rapida a rau-platnicilor);
  • Administrarea simplificata si rapida a continutului site-ului de web public si a listei de produse (imagini, descriere, proprietati, modalitati de filtrare, etc), stiri, blog, etc;
  • Eliminarea efortului de copiere manuala a informatiilor intre aplicatiile software, eliminand astfel posibilitatea aparitiei de erori umane;
  • Suport operational si de control pentru managementul executiv din vanzari, gratie unui set extins de rapoarte specifice acestei activitati;