Un sistem software bun de tip CRM ar fi bine să aibă aceste funcționalități de bază:

Integrare

Integrează și centralizează datele despre clienți, lead-uri și interacțiunile cu ei, pe care le au diferite departamente din firmă cum ar fi cel de vânzări, marketing sau suport clienți. Totodată, un mare plus apare atunci când CRM-ul este integrat cu ERP-ul, așa cum se întâmplă în cazul HERMES CRM, care este integrat cu B-Org ERP sau Neomanager.

Automatizare

Ce este un CRM si ce face aceasta? O aplicație CRM automatizează unele dintre task-urile oamenilor cum ar fi trimiterea de oferte, realizarea rapoartelor de activitate și de vânzări etc.

Managementul procesului de vânzare

Vânzare nu este o artă, ci un proces care poate fi replicat de la client la client. Iar dacă acest proces este eficient și este respectat de agenții de vânzări, atunci rezultatele bune apar constant. HERMES CRM, are implementat un asemenea proces de vânzare consultativă. Acesta îi ajută pe oameni să nu ardă pașii de vânzare, astfel încât să treacă natural de la lead, la oportunitate, respectiv client.

Acest lucru este important pentru că dacă potențialul client nu trece prin toate etape, în multe cazuri, la final nu va cumpăra.

Pentru a ajuta la realizarea unui proces corect de vânzare, HERMES CRM, are un sistem automat de remindere, care semnalează reprezentantului de vânzări când și ce activitate are de realizat pentru un client sau potențial client.

Managementul task-urilor

Realizarea  activităților la timp este foarte importantă. E posibil ca reprezentant de vânzări să pierzi o vânzare mare, doar fiindcă ai stabilit că discuți cu un potențial client la o anumită oră și dată, și nu ai mai sunat apoi că ai uitat.

Agenda de hârtie nu ajută în acest caz. Sigur, mai sunt soluții precum Google Calendar, însă acolo nu se poate trece tot istoricul discuțiilor cu un client.

De aceea este important ca un program CRM să aibă încorporat un calendar pentru programarea task-urilor, dar și un sistem automat de remindere care să ne amintească să realizăm acele activități la momentul potrivit.

Raportare activitate oameni de vânzări

În cazul în care toate activitățile reprezentanților de vânzări sunt trecute în sistemul CRM, atunci rapoartele de activitate și de vânzări se generează automat, la fel și previziunile/forecast-ul de vânzări, ceea ce face foarte ușor de urmărit activitatea fiecărui membru al echipei de către directorul de vânzări, supervizori sau de către managerul general.

Analiza rapidă a datelor din rapoarte

Nu e îndeajuns ca un program CRM să genereze automat rapoarte de activitate și de vânzări. Acestea trebuie să vină în format grafic, pentru a ajuta la o evaluarea rapidă a lor, astfel încât să se intervină cu o nouă abordare în timp util dacă e cazul.

Coordonarea mai multor echipe/divizii

În CRM pot lucra oameni din divizii de vânzări diferite, din echipe de marketing sau din echipe de suport diferite. Fiecare dintre acești oameni trebuie să își poată sincroniza activitățile sau să poată lucra mai mulți oameni pe task-urile de rezolvat pentru un anumit client.

De exemplu, pentru a eficientiza costurile, un om din echipa de vânzări ERP, poate face echipă cu un om din echipa de vânzări CRM, dacă potențialul client și-a exprimat dorința de a vedea ambele soluții. În acest fel, potențialul client va vedea beneficiile și funcționalitățile fiecărui produs software în parte, dar va înțelege și care sunt beneficiile indirecte ale faptului că cele două aplicații software sunt integrate și fac schimb de date automat.

Transparență și trasabilitate. Istoric interacțiuni

Faptul că în CRM se înregistrează toate interacțiunile cu clienții avute de un membru al echipei tale, ajută la îmbunătățirea transparenței în firmă, dar și la obținerea unei trasabilități a modului în care s-a gestionat o problemă sau o oportunitate.

Astfel, chiar și un nou Account Manger care preia un portofoliu de clienți de la un alt coleg, poate descoperi și înțelege ceea ce s-a întâmplat cu fiecare client în parte, de-a lungul timpului.

Îmbunătățirea relațiilor cu clienții

Îmbunătățirea relațiilor cu clienții este un beneficiu important în utilizarea CRM-ului. Faptul că oricine interacționează cu un client, are acces instant la istoricul interacțiunilor cu acel client, ajută la rezolvarea eficientă a situațiilor care pot apărea.

Astfel clientul nu mai e nevoit să repete anumite lucruri, mai ales atunci când este vorba de a obține suport de la departamentul tehnic al companiei.

Faptul că datele sunt acolo ajută la îmbunătățirea proactivității, înțelegerea nevoilor clienților, respectiv îmbunătățirea loialității și retenției clientului respectiv.

Mobilitate. Acces rapid de oriunde la toate datele despre clienți și potențiali clienți

Mulți dintre agenții de vânzări din ziua de astăzi își desfășoară o parte din activitate pe teren. De aceea, este important pentru ei să aibă acces de oriunde la date pentru a-și desfășura cât mai bine activitatea.

Soluții software în Cloud, precum HERMES CRM Vânzări, permit accesul la date de oriunde și de pe orice dispozitiv conectat la internet, fie el smartphone, tabletă, laptop sau PC.

Cere o ofertă de HERMES CRM!

Citește detalii