SFA (Sales Force Automation) este un soft ce ruleaza pe terminale mobile destinat a fi utilizat de catre reprezentantii care desfasoara activitate de teren. Principalele tematici pe care le rezolva un sistem SFA sunt: preluarea controlului pe activitatea desfasurata pe teren de catre reprezentantii de vanzari (agenti, supervisori, merchandiseri) si minimizarea erorilor prin automatizarea task-urilor administrative pe care un agent le repeta sistematic (intocmire comanda, aplicare politici comerciale, culegere date). Cele doua categorii de activitati specializate de vanzare acoperite de SFA sunt: PreSales – preluarea comenzilor de catre agentul de vanzari la sediul clientului si respectiv VanSales – intocmirea comenzii, facturarea, incasarea si livrarea se face pe teren, direct din duba (Van). In anumite industrii, cum ar fi FMCG, se spune adesea ca SFA = CRM. SFA include functionalitatile specifice unui CRM, axat pe vanzari, insa in general CRM nu asigura si automatizarea taskurilor de vanzare care sunt uzual disponibile intr-un SFA.